Acura RSX, ILX and Honda EP3 Forum banner

1861 - 1868 of 1868 Posts

·
Registered
Joined
·
376 Posts
and also the turbo is stupid loud even trying to come out of vacuum lol its weird. car gets completely silent and all you hear is spool and i cant go past 0 vac/boost so i have to let off so it sucks. but the blow off valve is kinda loud for no positive boost yet. lol cant wait to just rip it. pedal wants to fall to the floor when the turbo starts to spool up. hard to not do it. but i put a rev limiter at 4k like limp mode so i dont get stupid and hurt it before its even 75% lol
That's to be expected! I also respect you doing this on your own. NOBODY works on my shit, but me. If I'm gonna fuc up it will be on me. How else are you going to learn and keep it in tune if not for you? Let it break in...Your kicking ass as far as I'm concerned. I have 10 holly carbs laying around and know only how to replace jets and adjust bleed screws. I can't wait to get my engine back in and K-TUNE!
I know the theory but I'm old school and I have to learn. It sounds like your doing well as to what I've read. Knowledge is power and your in deep as far as mod's and shit can happen REAL quick when you start adding PSI. I don't know as to know body has thrown a crank shaft at me! I'll have to talk to my G/F about "blowing off" as she's been layin' in to me lately and NOT in a good way. I have a condo so I can leave at any time. Like I don't have to be here. I'll try to throw up some pix. I call it " NEW YORK SHIEK"? lol like I give a fuc? Neon phone.jpg Living room.jpg Bedroom.jpg Living room to kitchen view.jpg I got to get a bigger TV in there. It's just some where to go. Nice to have? I've never even spent the night there yet. I've had it for over a year. Didn't take long to bust the coffee table though! Boi's will be boi's! I got a bunch of frozen pizza's in the fridge... Stop by sometime.
 

·
Registered
Joined
·
161 Posts
That's to be expected! I also respect you doing this on your own. NOBODY works on my shit, but me. If I'm gonna fuc up it will be on me. How else are you going to learn and keep it in tune if not for you? Let it break in...Your kicking ass as far as I'm concerned. I have 10 holly carbs laying around and know only how to replace jets and adjust bleed screws. I can't wait to get my engine back in and K-TUNE!
I know the theory but I'm old school and I have to learn. It sounds like your doing well as to what I've read. Knowledge is power and your in deep as far as mod's and shit can happen REAL quick when you start adding PSI. I don't know as to know body has thrown a crank shaft at me! I'll have to talk to my G/F about "blowing off" as she's been layin' in to me lately and NOT in a good way. I have a condo so I can leave at any time. Like I don't have to be here. I'll try to throw up some pix. I call it " NEW YORK SHIEK"? lol like I give a fuc? View attachment 565239 View attachment 565240 View attachment 565241 View attachment 565242 I got to get a bigger TV in there. It's just some where to go. Nice to have? I've never even spent the night there yet. I've had it for over a year. Didn't take long to bust the coffee table though! Boi's will be boi's! I got a bunch of frozen pizza's in the fridge... Stop by sometime.
lmfao sounds like that place needs to be broken in haha a year though? is that the potential getaway spot when the lady goes full blown psycho like most do on occasions? haha kidding kidding.

yeah man im the same way. the only way ive learned anything about cars is by tearing them completely apart and figuring out how to put it back together. my parents was deep into the car scene in the 80's and 90's so i got to grow up learning also. the rsx ibe just had it apart so many times on all 3 of them ive owned since 06 i just learned a shit ton. on this one im building now though there is literally nothing on the car i havent freshened up, replaced, or rebuilt. from the wheel studs through the entire suspension to motor, body, interior it has all been messed with. and the funny part is the entire time ive posted instagram and facebook stories throught the entire build till now i have a bigger following from random people not even into cars but my close friends that got out of the game are confused because i never got super deep into a build like this and they didnt know i knew so much about them. so it was kinda funny and annoying at the same time. ive had so many people asking me to paint their cars after seeing my process. and a couple asking how much id charge to build their car like i did mine. they didnt like the answers lol

my entire philosophy is i have this part now on the car, so i better make damn sure i know everything there is to know about it so when a problem arises i should have a very good idea on the solution, also i can change stuff around if i need to and keep it the same. if that makes sense. lol i just have to know exactly how everything works and works together. the only time any of my vehicles ive ever owned has seen someone elses hands has been only mounting and balancing tires and alignments. but now i can align myself but to get precision alignments i do take it in for it. if i can find a shop with an alignment pit since my car is 2.5" off the ground lol
 

·
Registered
Joined
·
376 Posts
lmfao sounds like that place needs to be broken in haha a year though? is that the potential getaway spot when the lady goes full blown psycho like most do on occasions? haha kidding kidding.

yeah man im the same way. the only way ive learned anything about cars is by tearing them completely apart and figuring out how to put it back together. my parents was deep into the car scene in the 80's and 90's so i got to grow up learning also. the rsx ibe just had it apart so many times on all 3 of them ive owned since 06 i just learned a shit ton. on this one im building now though there is literally nothing on the car i havent freshened up, replaced, or rebuilt. from the wheel studs through the entire suspension to motor, body, interior it has all been messed with. and the funny part is the entire time ive posted instagram and facebook stories throught the entire build till now i have a bigger following from random people not even into cars but my close friends that got out of the game are confused because i never got super deep into a build like this and they didnt know i knew so much about them. so it was kinda funny and annoying at the same time. ive had so many people asking me to paint their cars after seeing my process. and a couple asking how much id charge to build their car like i did mine. they didnt like the answers lol

my entire philosophy is i have this part now on the car, so i better make damn sure i know everything there is to know about it so when a problem arises i should have a very good idea on the solution, also i can change stuff around if i need to and keep it the same. if that makes sense. lol i just have to know exactly how everything works and works together. the only time any of my vehicles ive ever owned has seen someone elses hands has been only mounting and balancing tires and alignments. but now i can align myself but to get precision alignments i do take it in for it. if i can find a shop with an alignment pit since my car is 2.5" off the ground lol
Hmmmm. lol It would seem as though your knowledge extends beyond cars....Your not supposed to understand women, you know that right? I got "uh-huh" down to a science! I can say it ten different way's! I also have a "blank" stare that I use quit effectively! :unsure::whistle: woof where to begin . Heres what I've come up with. WOMEN are only sane two weeks out of the month? They think their alright, but there not. They are either pre-mensural, mensural, or post mensural. So I was with my Highschool "sweetheart" for 13-14 years. Were divorced and I've been with my currant G/F for 6 years+ We've both been married once and don't see the need to do it again? With my ex wife she'd get on her roll. Like it was her God given gift. So I'd just stick it in her ass. Then she would bounce around the house like a lil' bunny rabbit for a couple day's and ask me if I needed a drink or something to eat....lol I've found this to be a universal fix? Kinda like duct tape or a hose clamp? Naturally after a couple day's you need to reapply. lol
O.k so as for the condo, It's simply leverage. She has a P.H.D and the house is hers. Doesn't matter as I just fuc her in the ass. "Intelligence" goes right out the window. I mean it's hard for her to argue when her mouths hangin' open and she's biting a pillow? lol It's just simply a way for me to say "whatever". I'll leave your ass and you have nothing on me. It's like the balance of the relationship? A chip so to speak? I took a nap there once. It really is officiant and simply a place to go. Nice job making fun of my coffee table! (dick head) lol That's another story. Gotta love the neon phone though!
So much here to address, thankyou for sharing. So you grew up with some hippy parent's that had a van with wall-2-wall carpet and a fridge? LOL I guess you could call that camping? Don't feel bad we had a pop-up. I raced bikes, then moto-cross, then cars. Always fixed my own shit and that's how I learned. I was a mechanic for CAT and other dealerships. The shop owners were the ones making the money and I got burned out doing it all day/ EVERYDAY. Now I work on houses. Making a living and staying out of trouble. I have a good Women and a Pitbull. My kids are grown she's never had any and It's as close to "no worry's" as I've ever been. No child support or student debt. I hope your doing the same and life may never be smooth. Sounds like your doing what you love and that is the key to happiness? I'll try to put this up, don't know if it will go. Life takes work, it just doesn't happen? IMG_2728.JPG Yeah, that's a hot tub in the back yard...Don't ask? Like we care..The neighbors run in there house when we wave. Kinda hurts my feelings. lol
 

·
Registered
Joined
·
13 Posts
565390

My multiple Championship winning 04 DCV Integra. Bent Bonnet and Roof, White Rays Wheels, Plastic Windows all around. 1040kg 320na HP @9100 6 Speed Seqential with Air Shifters. I Luv It!!!
 
1861 - 1868 of 1868 Posts
Top