Acura RSX, ILX and Honda EP3 Forum banner

Przewodnik DIY: Jak zresetować kontrolkę SRS. (Przewodnik wizualny)

691K views 739 replies 411 participants last post by  parajarito  
#1 · (Edited by Moderator)
Wiadomo, że nasze samochody mają problemy ze światłami SRS, w zasadzie wszystkie Honda/Acura, ponieważ system czasami "zatyka się" i powoduje, że kody uruchamiają kontrolkę SRS.

OŚWIADCZENIE: Proszę, rób to na własne ryzyko, nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, które możesz spowodować, wykonując ten reset SRS DIY. Jeśli nie ufasz sobie, zanieś samochód do dealera Acura i zleć mu zresetowanie, gwarancja zwykle obejmuje reset BEZPŁATNIE. Wypróbuj ten DIY na własne ryzyko.

Uwaga:
Jeśli twoja poduszka powietrzna została wystrzelona lub siedzenia zostały usunięte lub cokolwiek, co mogło uruchomić SRS, ten DIY nie zadziała dla ciebie. Otrzymasz tylko dwa błyski lub więcej, a kontrolka pozostanie włączona.


Potrzebne narzędzia i materiały:

  • Standardowy spinacz do papieru (lub drut)

  • Może latarka (praca nocna)

Czas:
- 1 do 5 minut

Trudność:
Image
z
Image
 
#2 · (Edited)
Najpierw upewnij się, że kluczyk jest wyjęty ze stacyjki.

Krok 1:
Możesz użyć dwóch opcji w tym kroku, aby połączyć ze sobą dwa styki:

Spinacz do papieru, możesz użyć spinacza i zgiąć go tak, aby oba końce znajdowały się obok siebie, aby można go było włożyć w dwa piny.
Image


- lub -

Zwykłe przewody, to tak naprawdę najlepszy sposób na obwód.
Image



Krok 2:
Zdejmij dolny panel spod deski rozdzielczej, dwa klipsy obrotowe, które można łatwo zdjąć. (obróć w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara)
Image


Krok 3:
Po zdjęciu dolnego panelu zlokalizuj skrzynkę bezpieczników (patrz rysunek lokalizacji).
Image


Krok 4:
Zlokalizuj wtyczkę SRS nad bezpiecznikami w panelu skrzynki bezpieczników, zobaczysz żółty klips po lewej stronie. Jest to również JEDYNA wtyczka, która jest żółta w panelu skrzynki bezpieczników.
Image


Krok 5:
Wypnij klips. Powinieneś zobaczyć dwa otwory na piny, za pomocą których połączysz obwód za pomocą spinacza lub przewodów
Image


Krok 6:
Włóż spinacz do 2-pinowego klipsa.
Image


Po zakończeniu wszystkich przygotowań, oto kroki, które musisz wykonać, aby faktycznie zresetować kontrolkę. CZAS MUSI BYĆ PERFEKCYJNY, jeśli kontrolka zaświeci się ponownie, wyjmij kluczyk i powtórz kroki. Przeczytaj najpierw te kroki przed podjęciem próby resetowania.

Krok 7:
Mając spinacz lub przewody w pinach, włóż kluczyk i kliknij w pozycję zapłonu II i zostaw go w spokoju przez cały krok.
Image


Krok 8:
Powinieneś usłyszeć sygnały dźwiękowe przez 3 sekundy, a gdy sygnał dźwiękowy zniknie, SRS powinno się wyłączyć.
Image


Krok 9:
SZYBKO, wyjmij spinacz/przewody, a kontrolka powinna się ponownie zaświecić.
Image


Krok 10:
Kiedy kontrolka się zaświeci, SZYBKO włóż spinacz z powrotem, aby ponownie połączyć obwód, w ciągu sekundy lub dwóch kontrolka SRS POWINNA SIĘ WYŁĄCZYĆ

Krok 11:
W ostatnim kroku wyjmiesz spinacz/przewód, a kontrolka szybko mignie dwa razy i zgaśnie. Powinieneś poczekać sekundę lub dwie, aby sprawdzić, czy kontrolka się zaświeci, jeśli tak, MUSISZ POWTÓRZYĆ kroki 7-11 ponownie. Jeśli nie, przeczytaj krok 12


Krok 12:
W tym momencie wyjmij kluczyk ze stacyjki i włóż 2-pinowy klips z powrotem we właściwe miejsce (to samo miejsce, z którego go wyjąłeś). Zabezpiecz dolną deskę rozdzielczą z powrotem na miejscu. Ponownie przetestuj SRS z pozycją zapłonu II. Powinien wydać sygnał dźwiękowy, a następnie SRS powinno się wyłączyć.


Szybkie czytanie DIY bez zdjęć:
1. podłącz klips do żółtego klipsa, przekręć kluczyk do pozycji II
2. poczekaj, aż kontrolka zgaśnie i wyjmij spinacz/przewód.
3. Jak tylko kontrolka zaświeci się ponownie, szybko połącz obwód ponownie.
4. Kontrolka powinna się ponownie wyłączyć. Ponownie wyjmij spinacz/przewód.
5. Kontrolka poczeka sekundę lub dwie, zanim powie ci następne słowo.
6. Ostatnie słowo to 2 szybkie błyski i kontrolka SRS całkowicie gaśnie.
6-A. dwa szybkie błyski, a kontrolka pozostaje włączona, możesz być zbyt wolny lub masz zwarcie w swoim SRS.
7. wyłącz zapłon i włóż ponownie klips.


Gratulacje, pomyślnie zresetowałeś kontrolkę SRS.


Zgrubny film do naśladowania:
https://www.youtube.com/watch?v=MRZJXcbrUes


Rozwiązywanie problemów:
Większość błędów może być spowodowana usunięciem elementów, takich jak kierownica, siedzenia, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne. Bardzo rzadko zdarza się, aby czujnik z przodu uległ uszkodzeniu, ale jeśli miałeś wypadek i twoja poduszka powietrzna się nie otworzyła, ale pas bezpieczeństwa się zablokował, MUSISZ wymienić moduł SRS.

Jeśli masz kierownicę lub siedzenia z rynku wtórnego, istnieje rezystor, który możesz kupić w Radio Shack, który włożysz między te miejsca, gdzie powinna być poduszka powietrzna lub siedzenia i który ma na celu uzupełnienie obwodu.

Dla osób, które mają siedzenia z rynku wtórnego/bez poduszek powietrznych, przeczytaj ten przewodnik, aby ominąć problem z kontrolką SRS.
http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=133724&highlight=resistor+aftermarket+seats


UWAGA: Nie usłyszysz sygnału dźwiękowego, jeśli masz zapięty pas bezpieczeństwa po stronie kierowcy.
 
#467 ·
Kopia zapasowa wątku http://www.dc5nation.com/forums/showthread.php?t=44 na wypadek, gdyby pojawiły się zdjęcia lub cokolwiek innego

Najpierw upewnij się, że kluczyk jest wyjęty ze stacyjki.

Krok 1:
Możesz użyć dwóch opcji w tym kroku, aby połączyć ze sobą dwa styki:

Spinacz do papieru, możesz użyć spinacza i zgiąć go tak, aby oba końce znajdowały się obok siebie, aby można go było włożyć w dwa piny.
Image


- lub -

Zwykłe przewody, to tak naprawdę najlepszy sposób na obwód.
Image



Krok 2:
Zdejmij dolny panel spod deski rozdzielczej, dwa klipsy obrotowe, które można łatwo zdjąć. (obróć w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara)
Image


Krok 3:
Po zdjęciu dolnego panelu zlokalizuj skrzynkę bezpieczników (patrz rysunek lokalizacji).
Image


Krok 4:
Zlokalizuj wtyczkę SRS nad bezpiecznikami w panelu skrzynki bezpieczników, zobaczysz żółty klips po lewej stronie. Jest to również JEDYNA wtyczka, która jest żółta w panelu skrzynki bezpieczników.
Image


Krok 5:
Wyjmij klips. Powinieneś zobaczyć dwa otwory na piny, które będziesz łączyć obwodem za pomocą spinacza lub przewodów
Image


Krok 6:
Włóż spinacz do 2-pinowego klipsa.
Image


Po zakończeniu wszystkich przygotowań, oto kroki, które musisz wykonać, aby faktycznie zresetować kontrolkę. CZAS MUSI BYĆ PERFEKCYJNY, jeśli kontrolka zaświeci się ponownie, wyjmij kluczyk i powtórz kroki. Przeczytaj najpierw te kroki przed próbą resetowania.

Krok 7:
Mając spinacz lub przewody w pinach, włóż kluczyk i kliknij w pozycję zapłonu II i zostaw go w spokoju przez cały krok.
Image


Krok 8:
Powinieneś usłyszeć sygnały dźwiękowe przez 3 sekundy, a gdy sygnał dźwiękowy zniknie, SRS powinno się wyłączyć.
Image


Krok 9:
SZYBKO, wyjmij spinacz/przewody, a kontrolka powinna się ponownie zaświecić.
Image


Krok 10:
Kiedy kontrolka się zaświeci, SZYBKO włóż spinacz z powrotem, aby ponownie zamknąć obwód, w ciągu sekundy lub dwóch kontrolka SRS POWINNA się WYŁĄCZYĆ

Krok 11:
W ostatnim kroku wyjmiesz spinacz/przewód, a kontrolka szybko mignie dwa razy i zgaśnie. Powinieneś poczekać sekundę lub dwie, aby sprawdzić, czy kontrolka się zaświeci, jeśli tak, MUSISZ POWTÓRZYĆ kroki 7-11 ponownie. Jeśli nie, przeczytaj krok 12

Krok 12:
W tym momencie wyjmij kluczyk ze stacyjki i włóż 2-pinowy klips z powrotem we właściwe miejsce (w to samo miejsce, z którego go wyjąłeś). Zabezpiecz dolną deskę rozdzielczą z powrotem na miejscu. Ponownie przetestuj SRS w pozycji zapłonu II. Powinien wydać sygnał dźwiękowy, a następnie SRS powinno się wyłączyć.


Szybkie czytanie DIY bez zdjęć:
1. podłącz klips do żółtego klipsa, przekręć kluczyk do pozycji II
2. poczekaj, aż kontrolka zgaśnie i wyjmij spinacz/przewód.
3. Jak tylko kontrolka zaświeci się ponownie, szybko podłącz obwód ponownie.
4. Kontrolka powinna ponownie zgasnąć. Ponownie wyjmij spinacz/przewód.
5. Kontrolka poczeka sekundę lub dwie, zanim powie ci następne słowo.
6. Ostatnie słowo to 2 szybkie błyski i kontrolka SRS całkowicie gaśnie.
6-A. dwa szybkie błyski, a kontrolka pozostaje włączona, możesz być za wolny lub masz zwarcie w swoim SRS.
7. wyłącz zapłon i włóż ponownie klips.


Gratulacje, pomyślnie zresetowałeś kontrolkę SRS.


Rozwiązywanie problemów:
Większość błędów może być spowodowana usunięciem elementów, takich jak kierownica, siedzenia, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne. Bardzo rzadko zdarza się, aby czujnik z przodu uległ uszkodzeniu, ale jeśli miałeś wypadek i poduszka powietrzna się nie uruchomiła, ale pas bezpieczeństwa się zablokował, MUSISZ wymienić moduł SRS.

Jeśli masz kierownicę lub siedzenia z rynku wtórnego, istnieje rezystor, który możesz kupić w Radio Shack, który wkładasz między te miejsca, gdzie powinna być poduszka powietrzna lub siedzenia i działa w celu zamknięcia obwodu.


Dla osób, które mają siedzenia z rynku wtórnego/bez poduszek powietrznych, przeczytaj ten przewodnik, aby ominąć problem z kontrolką SRS.
http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=133724&highlight=resistor+aftermarket+seats


UWAGA: Nie usłyszysz sygnału dźwiękowego, jeśli masz zapięty pas bezpieczeństwa po stronie kierowcy.
Dzięki, naprawdę dobrze mi to wyszło!!:thumbsup::beerchug:
 
#8 ·
asiangodofyours said:
so if i swapped out aftermarket seats where the srs would normally come on, this wont help me right? lol
put a resistor on the seat's srs clip.
 
#12 ·
~KP-RSX~ said:
tak.. mam ten sam problem, kiedy wkładam moje fotele z rynku wtórnego.....co masz na myśli mówiąc o włożeniu rezystora do klipsa srs foteli???
:iamwiths:
i fajny opis :thumbsup:
 
#13 ·
#14 ·
Brusky said:
Pamiętaj, aby powiedzieć o tym eric_r_fagmo... jego kontrolka SRS świeci się od wieków
Ma uszkodzony czujnik, który wymaga wymiany. Sprawdziłem to dla niego kilka dni temu.

Ma kod 1, co prawdopodobnie jest problemem z czujnikiem
 
#17 ·
ombastic said:
cool. jw but why do you need to reset your SRS light?
dowiesz się pewnego dnia, kiedy twoje gówno się włączy
 
#18 ·
Moje światło zaświeciło się po pominięciu wzmacniacza, sprawdziłem wszystkie przewody, gdy odłożyłem siedzenie. Światło wciąż się świeciło, więc zdjąłem siedzenie, odłączyłem i ponownie wymieniłem wszystkie przewody i wciąż nic! Więc albo dziś wieczorem, albo jutro zamierzam tego spróbować, dzięki za pomoc.
To światło doprowadzało mnie do szału.
 
#19 ·
blackscorpion312 said:
Moje światło zaświeciło się po tym, jak pominąłem wzmacniacz, sprawdziłem wszystkie przewody, kiedy założyłem siedzenie z powrotem. Światło wciąż się świeciło, więc zdjąłem siedzenie i odłączyłem i ponownie podłączyłem wszystkie przewody i wciąż nic! Więc albo dziś wieczorem, albo jutro zamierzam tego spróbować, dzięki za pomoc.
To światło doprowadzało mnie do szału.
Daj mi znać, jak poszło.
 
#20 ·
blackscorpion312 said:
Moja lampka zaświeciła się po ominięciu wzmacniacza, sprawdziłem wszystkie przewody, gdy założyłem siedzenie z powrotem. Kontrolka nadal się świeciła, więc zdjąłem siedzenie i odłączyłem i ponownie podłączyłem wszystkie przewody i wciąż nic! Więc albo dziś wieczorem, albo jutro spróbuję tego, dzięki za pomoc.
To światło doprowadzało mnie do szału.
tak, daj nam znać, właśnie zamieniłem moje oryginalne siedzenia na siedzenia 04 si i zaświeciła mi się kontrolka srs, mimo że wszystko jest podłączone
 
#21 ·
Nie chcę płacić Acurze za dowiedzenie się, co jest nie tak z moją kontrolką SRS, więc mam pytanie. Nic nie zostało usunięte, ale próbowałem ją zresetować i słyszę sześć sygnałów dźwiękowych, a kontrolka nie miga ani nie gaśnie. Podłączam ją ponownie i słyszę sześć sygnałów dźwiękowych, a kontrolka pozostaje włączona, co to jest? Nie mogę tego dłużej znieść!
 
#244 ·
Próbowałem zresetować i słyszę sześć sygnałów dźwiękowych, a światło nie miga ani nie gaśnie, podłączam z powrotem i słyszę sześć sygnałów dźwiękowych, a światło pozostaje włączone, co to jest? Nie mogę tego już znieść!
to samo dzieje się ze mną. sześć sygnałów dźwiękowych, a światło srs nigdy nie gaśnie. sugestie? :confused:
 
#22 ·
?uestion said:
Nie chcę płacić Acurze za dowiedzenie się, co jest nie tak z moją kontrolką SRS, więc mam pytanie. Nic nie zostało usunięte, ale próbowałem ją zresetować i słyszę sześć sygnałów dźwiękowych, a kontrolka nie miga ani się nie wyłącza, wkładam ją z powrotem i słyszę sześć sygnałów dźwiękowych, a kontrolka pozostaje włączona, co to jest? Nie mogę tego dłużej znieść!
hmm, sześć błysków, kto ma pod ręką instrukcję obsługi Helmsa? Twój samochód zgłasza błędy, więc coś jest nie tak. <heh.