Acura RSX, ILX and Honda EP3 Forum banner

k24a4 Turbo build?

33K views 15 replies 10 participants last post by  behner888  
#1 ·
Hé jongens, wat is er aan de hand! Dus ik ben hier gewoon op zoek naar een beetje advies. Ik heb mijn 04 rsx sinds het begin van 08. Het was een basis, maar dat is ontploft.. (bedankt miss shift) maar hoe dan ook. Sindsdien heb ik de accord k24 erin gezet! Nu weet ik wel het een en ander over Honda-motoren en zo, maar ik weet zeker dat velen van jullie VEEL meer weten dan ik, dus ik ben gewoon op zoek naar wat vriendelijk advies.

Oké, dus ik heb de motor erin gezet met een vriend van me die weet wat hij doet... maar hij is voornamelijk een B Seris-man. Maar de motor ging er geweldig in, geen probleem. En hij loopt GEWELDIG sinds december 08.........14,5 volledige int.

Oké, dus de motor is standaard, bolt ons heb ik:

Kpro
si inlaatspruitstuk
inlaat
race headers
uitlaat
hondata inlaatplenum

Dus de vraag die ik echt stel is: hoe goed zal de motor het doen met boost??

Bedankt jongens!

#4 ·
Het moet goed gaan, zorg er gewoon voor dat je een goede tune krijgt. Veel mensen geven geld uit aan turbokits en proberen het zelf op straat af te stellen = :thumbsdow Kom je van de oostkust? Waar dan? E-mail Eric van full-race, hij is geweldig en hun service is ook...gl met de build

#5 · (Edited)
De motor is erg koppelrijk, met die kleinere turbo's komt uw koppel zeer dicht in de buurt van uw pk's. Ik heb een paar K24a4's gezien die 350 pk en 340 lb-ft koppel leveren bij 12 psi.. Niet slecht als je het mij vraagt.

Ik zou een grotere turbo aanraden, zoals een 35r, waardoor de auto wat meer geschikt is voor de straat. Een man op k20a.org heeft een t61 die meer dan 500 pk en 445 lb-ft koppel levert.. Standaard k24a4.

Hier is de link http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=63867

#6 ·
Maakt een grotere turbo een auto nu geschikter voor de straat? Wat is de logica daarachter?

#7 ·
Maakt een grotere turbo een auto nu meer geschikt voor de straat? Wat is de logica daarachter?
Ik zei een BEETJE meer geschikt voor de straat, niets maakt een turbo FWD-auto echt geschikt voor de straat om eerlijk te zijn, maar een grotere turbo verplaatst de powerband iets hoger in het toerentalbereik. Als je ooit in je leven een K24A1/A4-swap hebt gereden, zou je weten dat er veel koppel wordt geproduceerd in die motor, maar hij valt gewoon weg bij ongeveer 6000 tpm, je kunt hem veilig tot ongeveer 7-7,5k toeren laten draaien. Zeker niet zoals je vtec-motoren.

Mijn mening is gebaseerd op ervaringen uit het verleden. Kleine turbo op die motor en je krijgt hetzelfde soort powerband, krankzinnig koppel/middenbereik met een gebrek aan topvermogen.

Het is niet omwille van argumenten, niemand hoeft het ook met mijn mening eens te zijn. Ongeacht alles beweegt redelijk goed met een turbo en het verschil zou waarschijnlijk niet eens merkbaar zijn te midden van het spinnen van de banden. Ik zou alleen denken dat met deze specifieke motor een iets grotere turbo beter zou zijn, vooral als hij hem uiteindelijk wil bouwen.

#8 ·
Ik zou een turbo die sneller opspoelt als meer geschikt voor de straat beschouwen, je kunt uit de weg van shit in het verkeer gaan... Vandaar dat fabrieks-turbowagens zo "geschikt voor de straat" zijn, maar als je een grotere turbo monteert, begin je die geschiktheid voor de straat te verliezen.

#9 ·
Ik zou een turbo die sneller opspoelt als meer geschikt voor de straat beschouwen, je kunt uit de weg gaan van shit in het verkeer... Vandaar dat fabrieks-turbowagens zo "geschikt voor de straat" zijn, maar als je een grotere turbo monteert, begin je die geschiktheid voor de straat te verliezen.
Eens, maar de k24a4 is een motor die al een geweldig koppel heeft bij lage toeren voor de rijeigenschappen, onthoud dat deze motor niet af fabriek turbo is, dus hij is ontworpen om te presteren zonder een. Je kunt dat echt niet vergelijken met auto's die af fabriek turbo zijn. Ook, hoeveel groter hebben we het over? Ik denk dat een 35r geweldig zou zijn op de k24a4-motor. Geweldige opspoeltijd, trekt als een trein naar de rode lijn en zou geen probleem moeten hebben laag in het toerentalbereik... Nogmaals, het is niet mijn build, ik wens OP veel succes met zijn build als hij het doorzet. Er zijn veel manieren om vermogen uit deze motoren te halen en veel mensen zullen verschillende meningen hebben over hoe dat te doen. Dus ik probeer niemand te overtuigen, ik gooi gewoon mijn 2 cent erin..

#15 ·
Goed spul jongens. Ik zou een boosted k24a4 stock aanraden. De kracht die ze kunnen leveren verbaast me. Ik schat 275whp op de mijne, aangezien ik op 11psi zit, maar ik kan me vergissen. Ik heb het op straat afgesteld op 11psi en op de dyno afgesteld op 9psi in eerste instantie.

mijn setup:

2003 Accord Coupe
k24a4
TSX 6-versnellingsbak
Greddy Kit
KPRO
ARP Headstuds
Cometic HG
RBB IM
60mm RSR Uitlaat

Ik wil kijken of ik 340whp kan halen met deze kit.