Acura RSX, ILX and Honda EP3 Forum banner

Zrób to sam: Demontaż wewnętrznego drążka kierowniczego / Ulepszenie K-Tuned

59K views 30 replies 9 participants last post by  Them Witches  
#1 · (Edited by Moderator)
Zdecydowałem się na montaż dostrojonych wewnętrznych drążków kierowniczych, aby naprawić problemy, które miałem z obniżeniem. Dostrojone drążki kierownicze są regulowane, co oznacza, że możesz wyregulować ich długość, aby albo wciągnąć koło, albo wypchnąć je, ustawiając prosto opony. Jest to powszechny problem dla osób, które obniżają swoje samochody, aby mieć problemy ze zbieżnością i aby to zrekompensować, potrzebujesz albo przedłużonych końcówek drążków kierowniczych (Moog-ES2382), albo krótszych drążków kierowniczych. Rozwiązaniem mojego problemu było to drugie.

To DIY zawsze wydawało mi się bardzo zniechęcające, ponieważ każda osoba, którą słyszałem, jak o tym mówiła, sprawiała, że brzmiało to o wiele trudniej, niż jest w rzeczywistości. Ponadto, aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, wiele informacji tutaj to osoby mieszające terminy DRĄŻEK KIEROWNICZY (wewnętrzny drążek kierowniczy) i KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO, więc ostatecznie jesteś wprowadzany w błąd co do tego, jak wykonać to DIY. Podsumowując, jeśli masz pewną wiedzę na temat tego, jak wszystko jest złożone, zanim się za to zabierzesz, praca jest dość podstawowa.

Oto więc instrukcja DIY z kilkoma pomocnymi wskazówkami:

Możesz być w stanie zrobić wszystko od góry, ale tak ja to zrobiłem.
Używam dolotu zimnego powietrza, więc możesz chcieć usunąć fabryczną skrzynkę powietrzną, aby zrobić miejsce na górze.
Mój kolektor wydechowy jest standardowy i nadal mam osłonę termiczną, więc jeśli masz kolektor wyścigowy, wierzę, że będziesz miał jeszcze więcej miejsca.
Niestety, narzędzie do wewnętrznego drążka kierowniczego (rodzaj rury), takie jak te, które można wypożyczyć w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, nie zmieści się w szczelinie od drążka kierowniczego do wspornika kierownicy.
Na szczęście, po zgięciu podkładek zabezpieczających, klucz półksiężycowy z pewną dźwignią wystarczy.
Pamiętaj, że możesz obrócić kierownicę, aby przesunąć wspornik kierownicy z boku na bok, jeśli potrzebujesz innego kąta.
Jeśli uda Ci się zdobyć podkładkę dystansową wspornika kierownicy (taką jak 0857; naprawia geometrię drążka kierowniczego, jeśli masz obniżone zawieszenie), byłby to świetny moment na jej zamontowanie.

Narzędzia, których użyłem:
Podnośnik i stojaki
Klucz półksiężycowy
Grzechotka
Gniazda i przedłużenia 10, 12, 19
Mały młotek
Długa łyżka lub dłuto
Szczypce do nosa

i niekoniecznie, ale aby ułatwić i przyspieszyć pracę, użyłem PB blaster, klucza udarowego i bezprzewodowej grzechotki.


1. Podnieś przód. Umieść stojaki. Zdejmij koła. Oczywiste rzeczy.

2. Aby uzyskać maksymalny prześwit spod samochodu, zdejmij osłonę termiczną pod drążkami kierowniczymi (cztery śruby 10 mm) i środkową rozpórkę podwozia (cztery śruby 12 mm, dwie po każdej stronie).
Dwie górne śruby na osłonie termicznej łączą ją ze środkową rozpórką podwozia i wierzę, że wystarczy poluzować dolne śruby, ponieważ osłonę termiczną można następnie wsunąć do góry i wyjąć.


3a. Zegnij podkładki zabezpieczające (niebieska strzałka) z dala od wspornika kierownicy.
Łącznie do zgięcia są 4 zagięcia, 2 na górze i 2 na dole każdej podkładki.
To chyba najtrudniejsza część DIY; musisz znaleźć odpowiedni kąt i użyć odpowiednich narzędzi, co znacznie ułatwi sprawę.
Użyłem długiej łyżki i małego młotka, nie było pięknie, ale zadanie zostało wykonane. (3 zdjęcie poniżej)
Powodem, dla którego musimy to zrobić, jest to, że na nakrętce drążka kierowniczego poza gwintami, które utrzymują podkładkę na miejscu, wytłoczony jest cienki sześciokąt. (4 zdjęcie poniżej)

Jeśli potrzebujesz nowych podkładek zabezpieczających, numer części to 53536-S5A-900 i udostępniłem link na dole DIY.
*K-Tuned dostarcza nowe podkładki zabezpieczające ze swoimi drążkami kierowniczymi, więc jeśli uaktualniasz tak jak ja, będziesz zabezpieczony.



:Deadhorse:Deadhorse:Deadhorse



3b. Poluzuj obie nakrętki (czerwona strzałka) na drążkach kierowniczych.
Nakrętki mają 24 mm, użyłem łyżki w połączeniu z kluczem półksiężycowym, aby je poluzować.
Polecam użycie przedłużacza, który pasuje do uchwytu klucza półksiężycowego, jeśli jest dostępny.
..Chcę tylko wyjaśnić, że obie nakrętki są obracane normalnie (w lewo), aby je poluzować, ponieważ widziałem inne posty stwierdzające inaczej.
Możesz spryskać te nakrętki PB blasterem, aby ułatwić sobie zadanie.

4. Zdejmij końcówkę drążka kierowniczego.

jeśli próbujesz użyć tej samej końcówki drążka kierowniczego na nowych drążkach kierowniczych, upewnij się, że poluzowałeś nakrętkę zabezpieczającą (zgodnie z ruchem wskazówek zegara, z dala od końcówki drążka kierowniczego) przed wysunięciem końcówki drążka kierowniczego z zawieszenia.
PB blaster zawsze pomaga.

mini DIY na wyskakiwanie końcówki drążka kierowniczego.. ponieważ jestem pewien, że jest ich tu mnóstwo.
zdejmij nakrętkę. (19mm)
przewróć nakrętkę. (zamontuj równo z końcem gwintów)
uderz nakrętkę. (młotkiem)
zrobione. :thumbs up:

*jeśli minęło trochę czasu, możesz w ten sposób zepsuć gwinty. w tym momencie polecam jakiś rodzaj narzędzia do oddzielania drążków kierowniczych.


5. Zdejmij zespół drążka kierowniczego. :aww yea:

6a. Jedyne, co pozostało, to zrobić wszystko do tyłu i ponownie wszystko zainstalować.
Dokręć końcówkę drążka kierowniczego do 40 funtów, a także drążek kierowniczy, jeśli możesz.

6b. Po ponownym montażu zagnij podkładki zabezpieczające wokół wspornika kierownicy tak, jak były wcześniej. (jak widać na prawej podkładce zabezpieczającej poniżej)

Zrobiłem to ponownie młotkiem i łyżką i podszedłem do tego z boku.

Wszystko gotowe, wyglądające jak diament w mojej brudnej komorze silnika. :Giggity:



7. Idź, zrób sobie geometrię i ciesz się jazdą na dowolnej wysokości, którą preferujesz i nie niszcz opon!:fistbump:

sidenote:
Gorąco polecam samodzielne ustawienie geometrii, aby dostać się do profesjonalnego warsztatu, w którym w takim przypadku polecam obejrzeć ten film:
postępuj zgodnie z instrukcjami od około 10:35, a następnie udaj się do warsztatu.



Linki do produktów i części wymienionych:
K-Tuned wewnętrzne drążki kierownicze:
KTD-TRI-RCE-NEW wewnętrzny drążek kierowniczy</br>EM2/EP3/RSX
Moog-ES2382:
https://www.amazon.com/Moog-ES2382-Tie-Rod-End/dp/B000C59VX0
(technicznie są to końcówki drążków kierowniczych Celica, po prostu pasują do gwintów dc5 i są dłuższe niż nasze końcówki drążków kierowniczych.
Podkładka zabezpieczająca drążka kierowniczego (53536-S5A-900):
https://www.acuraoemparts.com/oem-parts/acura-washer-tie-rod-lock-53536s5a900/?c=Zz1jaGFzc2lzJnM9cC1zLWdlYXItYm94Jmk9UzZNNEIzMzEwQSZyPTgmYT1hY3VyYSZvPXJzeC1oYXRjaGJhY2smeT0yMDAzJnQ9dHlwZS1zJmU9Ni1zcGVlZC1tYW51YWw=



Wiele z tych informacji uzyskano z tych postów:
DIY: instalacja wspornika 0857
Narzędzie do usuwania wewnętrznego drążka kierowniczego
 
#2 · (Edited)
Krótka recenzja

Naprawiłem problem z palcami, który miałem i pozbyłem się luzu w układzie kierowniczym, o którym nawet nie wiedziałem, że go mam.
K-tuned ma trochę więcej wagi i wydaje się trwalszy niż oem.

Porównania OEM i K-Tuned drążków kierowniczych:
Góra to K-tuned najkrótszy, a dół najdłuższy



W przeciwieństwie do tego, co czytałem w poście, K-Tuned jest regulowany, aby stać się nie tylko krótszym, ale także dłuższym! :D

Czuje się niesamowicie! Pozbyłem się całej gry w moim układzie kierowniczym, nie mogę bardziej polecić! :thumbsup:
 
#7 ·
#18 ·
Najlepsze DIY. Właśnie odebrałem również kilka wewnętrznych i zewnętrznych drążków kierowniczych K-Tuned. To pomoże! Dzięki!
:thumbsup:


Na marginesie: jeśli zabierasz swój samochód do normalnego warsztatu zajmującego się ustawianiem geometrii kół, mogą mieć trudności ze zrozumieniem, jak wyregulować drążki kierownicze. Zaczęło się w Firestone (do którego zwykle chodzę, ponieważ mam dożywotnie ustawianie geometrii i nigdy nie mieli problemów z moim rsx z całym jego zmodyfikowanym zawieszeniem i wymaganymi specyfikacjami pochylenia, ponieważ jestem w porządku z dziewczyną, która pracuje przy ladzie). Jednak z nowymi drążkami kierowniczymi facet naprawdę się wkurzył i powiedział mi, że drążki kierownicze nie są przymocowane do przekładni i zalecił, żebym kazał odholować samochód do domu. Pomyślałem sobie WTF, jak myślisz, jak tu dotarłem lol. Może po prostu nie chciał się tym zajmować, ale próbowałem mu wytłumaczyć, jak to działa, ale stworzyłem niezręczny scenariusz, w którym czułem, że myśli, że go umniejszam za to, że nie zna się na drążkach kierowniczych i teraz wątpiłem, jak w ogóle mógłby uzyskać kąt drążków kierowniczych spod samochodu. Nie chciałem się tym zajmować, ponieważ technicznie rzecz biorąc nie są profesjonalistami w zakresie ustawiania geometrii zmodyfikowanego zawieszenia, ale w drodze do domu postanowiłem wstąpić do lokalnego Midas i ponieważ nie byli zajęci, byłem w stanie w pełni wyjaśnić modyfikację. Oni również byli przez chwilę oszołomieni, ale po kilku minutach doszli do tego po przyjrzeniu się zawieszeniu. Chcę również dodać, że trochę trudniej było to wytłumaczyć "mniej niż płynnie mówiącemu po angielsku" technikowi w Firestone, podczas gdy technicy w Midas byli młodszymi, płynnie mówiącymi osobami.

..i zbaczam z tematu, lol. Krótko mówiąc, spróbuj kilku warsztatów, jeśli musisz.
 
#19 ·
Czy wszystkie obniżone RSX-y potrzebują wewnętrznych drążków kierowniczych k-tuned, czy tylko te super obniżone? Mam odwrócone łączniki końcowe i przedłużone sworznie kulowe. Czy nadal potrzebuję wewnętrznych k-tuned? Obecnie na niezmienionych amortyzatorach Fortune auto, które są ustawione tak nisko, jak to możliwe.
 
#20 ·
Czy wszystkie obniżone RSX-y potrzebują wewnętrznych drążków kierowniczych k-tuned, czy tylko te super obniżone? Mam odwrócone końcówki drążków i przedłużone sworznie kulowe. Czy nadal potrzebuję wewnętrznych k-tuned? Obecnie na niezmienionych gwintowanych amortyzatorach Fortune auto, które są ustawione tak nisko, jak to możliwe.
Rsx's i ep3 afaik.

Jestem obniżony na gwintowanych amortyzatorach godspeed, 1 palec odstępu na standardowych kołach, co uważam za obniżenie o 3 cale.

Drążki kierownicze są regulowane, więc to świetnie, jeśli musisz podnieść samochód w zimie.

Potrzebujesz również regulowanych zestawów pochylenia tylnych kół.
 
#21 ·
Nie mogę wyjąć wewnętrznego drążka kierowniczego po stronie pasażera. Silnik naprawdę blokuje mi możliwość ustawienia klucza w dobrym kącie od góry. Nie jestem pewien, czy uda mi się założyć na niego rurę i mieć miejsce między narzędziem a przekładnią kierowniczą, aby faktycznie się obrócił.

Proszę tylko o trochę więcej szczegółów na temat tej części, jak zrobiłeś stronę pasażera.
 
#22 ·
Nie mogę wyjąć wewnętrznego drążka kierowniczego po stronie pasażera. Silnik naprawdę blokuje mi możliwość ustawienia klucza półksiężycowego pod dobrym kątem od góry. Nie jestem pewien, czy uda mi się założyć na niego rurę i mieć miejsce między narzędziem a przekładnią kierowniczą, aby faktycznie się obróciła.

Proszę tylko o trochę więcej szczegółów na temat tej części, jak zrobiłeś stronę pasażera.
Ledwo to widzę, zakładam, że już to wyjąłeś? Nie pamiętam, jak się do tego zabrałem, ale może spróbuj od dołu, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś?
 
#29 ·
Ok. W najgorszym przypadku, JEŚLI podkładki zabezpieczające nie są prawidłowo osadzone w tym sześciokącie wewnętrznego drążka kierowniczego?
Czy te wewnętrzne drążki kierownicze mogą się faktycznie wycofać?
Może to być prawdopodobne lub nie, ale nie zaryzykowałbym tego. Inżynierowie Hondy przeprowadziliby eksperymenty i przyjrzeli się danym, aby sprawdzić, czy są one niezbędną częścią i uznali, że są warte kosztów dodanych do procesu montażu i ostatecznego kosztu.
 
#30 ·
Zdecydowałem się na montaż dostrojonych wewnętrznych drążków kierowniczych, aby naprawić problemy, które miałem z obniżeniem.
Dostrojone drążki kierownicze są regulowane, co oznacza, że ​​możesz wyregulować ich długość, aby albo wciągnąć palce do środka, albo wypchnąć je na zewnątrz, prostując opony.
Jest to powszechny problem dla osób, które obniżają swoje samochody, aby mieć problemy z palcami, a aby to zrekompensować, potrzebujesz albo przedłużonych końcówek drążków kierowniczych (Moog-ES2382), albo krótszych drążków kierowniczych.
Rozwiązaniem mojego problemu było to drugie.

To DIY zawsze wydawało mi się bardzo trudne, ponieważ każda osoba, którą słyszałem, jak o tym mówiła, sprawiała wrażenie, że jest to o wiele trudniejsze, niż jest w rzeczywistości.
Ponadto, aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, wiele informacji tutaj to osoby mieszające terminy DRĄŻEK KIEROWNICZY (wewnętrzny drążek kierowniczy) i KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO, więc w końcu jesteś wprowadzany w błąd co do tego, jak wykonać to DIY.
Podsumowując, jeśli masz pewną wiedzę na temat tego, jak wszystko jest złożone, zanim się za to zabierzesz, praca jest dość podstawowa.

Oto więc instrukcja DIY z kilkoma pomocnymi wskazówkami:

Być może uda Ci się zrobić wszystko od góry, ale ja tak do tego podszedłem.
Uruchamiam dolot zimnego powietrza, więc możesz chcieć wyjąć fabryczną skrzynkę powietrzną, aby zrobić miejsce u góry.
Mój kolektor jest standardowy i nadal mam osłonę termiczną, więc jeśli masz kolektor wyścigowy, wierzę, że będziesz miał jeszcze więcej miejsca.
Niestety, narzędzie do wewnętrznego drążka kierowniczego (rodzaj rury), takie jak te, które można wypożyczyć w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, nie zmieści się w szczelinie od drążka kierowniczego do wspornika kierowniczego.
Na szczęście, po zgięciu podkładek zabezpieczających klucz półksiężycowy z pewną dźwignią wystarczy.
Pamiętaj, że możesz obracać kierownicą, aby przesunąć wspornik kierowniczy z boku na bok, jeśli potrzebujesz innego kąta.
Jeśli uda Ci się zdobyć podnośnik wspornika kierowniczego (taki jak 0857; naprawia geometrię drążka kierowniczego, jeśli jesteś przygnieciony), byłby to świetny moment na jego zainstalowanie.

Narzędzia, których użyłem:
Podnośnik i stojaki podnośnika
Klucz półksiężycowy
Grzechotka
Gniazda i przedłużenia 10, 12, 19
Mały młotek
Długa łyżka lub dłuto
Szczypce igłowe
i niekoniecznie, ale aby ułatwić i przyspieszyć pracę, użyłem PB blastera, klucza udarowego i bezprzewodowej grzechotki.


1. Podnieś przód.
Umieść stojaki. Zdejmij koła. oczywiste rzeczy.

2. Aby uzyskać maksymalny prześwit spod samochodu, zdejmij osłonę termiczną pod drążkami kierowniczymi (cztery śruby 10 mm) i środkową rozpórkę podwozia (cztery śruby 12 mm, dwie po każdej stronie).
Dwie górne śruby na osłonie termicznej łączą ją ze środkową rozpórką podwozia i wierzę, że wystarczy poluzować dolne śruby, ponieważ osłona termiczna może wtedy wsunąć się w górę i na zewnątrz.


3a. Zegnij podkładki zabezpieczające (niebieska strzałka) z dala od wspornika kierowniczego.
Do tyłu należy zgiąć łącznie 4 zagięcia, 2 na górze i 2 na dole każdej podkładki.
To chyba najtrudniejsza część DIY; musisz znaleźć odpowiedni kąt i użyć odpowiednich narzędzi, co znacznie ułatwi sprawę.
Użyłem długiej łyżki i małego młotka, nie było pięknie, ale zadanie zostało wykonane. (3 zdjęcie poniżej)
Powodem, dla którego musimy to zrobić, jest to, że na nakrętce drążka kierowniczego poza gwintami mocującymi podkładkę znajduje się cienki sześciokąt.
(4 zdjęcie poniżej)

Jeśli potrzebujesz nowych podkładek zabezpieczających, numer części to 53536-S5A-900, a link podałem na dole DIY.
*K-Tuned dostarcza nowe podkładki zabezpieczające ze swoimi drążkami kierowniczymi, więc jeśli ulepszasz tak jak ja, będziesz objęty.



:Deadhorse:Deadhorse:Deadhorse



3b. Poluzuj obie nakrętki (czerwona strzałka) na drążkach kierowniczych.
Nakrętki mają 24 mm, użyłem łyżki w stosunku do klucza półksiężycowego, aby je poluzować.
Polecam użycie pręta do oszukiwania, który pasuje do uchwytu klucza półksiężycowego, jeśli jest dostępny.
..Chcę tylko wyjaśnić, że obie nakrętki są obracane normalnie (w lewo), aby je poluzować, ponieważ widziałem inne posty stwierdzające inaczej.
Możesz chcieć spryskać te nakrętki PB blasterem, aby ułatwić sobie zadanie.

4. Zdejmij końcówkę drążka kierowniczego.

jeśli próbujesz użyć tej samej końcówki drążka kierowniczego na nowych drążkach kierowniczych, pamiętaj, aby poluzować nakrętkę zabezpieczającą (zgodnie z ruchem wskazówek zegara, z dala od końcówki drążka kierowniczego) przed wysunięciem końcówki drążka kierowniczego z zawieszenia.
PB blaster zawsze pomaga.


mini DIY na wyskakiwanie końcówki drążka kierowniczego.. ponieważ jestem pewien, że jest ich tu mnóstwo.
zdejmij nakrętkę. (19mm)
przewróć nakrętkę. (zamontuj równo z końcem gwintów)
uderz nakrętkę. (młotkiem)
zrobione. :thumbs up:

*jeśli minęło trochę czasu, możesz w ten sposób uszkodzić gwinty. w tym momencie polecam jakiś rodzaj narzędzia do oddzielania drążków kierowniczych.


5. Zdejmij zespół drążka kierowniczego. :aww yea:

6a. Jedyne, co pozostało, to zrobić wszystko do tyłu i ponownie wszystko zainstalować.
Dokręć końcówkę drążka kierowniczego do 40 funtów, a także drążek kierowniczy, jeśli możesz.

6b. Po ponownym montażu zagnij podkładki zabezpieczające wokół wspornika kierowniczego tak, jak były wcześniej. (jak widać na prawej podkładce zabezpieczającej poniżej)

Zrobiłem to ponownie młotkiem i łyżką i podszedłem do tego z boku.

Wszystko gotowe, wyglądające jak diament w moim brudnym przedziale silnika. :Giggity:



7. Idź, zrób sobie geometrię i ciesz się jazdą na dowolnej wysokości, którą wolisz, i nie niszcz opon!:fistbump:

sidenote:
Gorąco polecam samodzielne ustawienie geometrii, aby dostać się do profesjonalnego warsztatu, w którym w takim przypadku polecam obejrzeć ten film:
postępuj zgodnie z instrukcjami od około 10:35, a następnie udaj się do warsztatu.




Wiele z tych informacji uzyskano z tych postów:
DIY: instalacja wspornika 0857
Narzędzie do usuwania wewnętrznego drążka kierowniczego


Powinny to być wszystkie informacje na dziś, jeśli masz jakieś wątpliwości co do jasności, poczuj się swobodnie, aby się do tego odnieść, abym mógł wprowadzić zmiany w razie potrzeby.
dziękuję za to! nie wiem, dlaczego kiedykolwiek chodzę na youtube po samouczki, skoro wszystko, czego potrzebuję, jest na club rsx
 
#31 ·
dziękuję za to! Nie wiem, dlaczego kiedykolwiek chodzę na YouTube po samouczki, skoro wszystko, czego potrzebuję, jest na klubie rsx
To jedno z najlepszych stwierdzeń, jakie słyszałem w tym roku. Personel forum i członkowie forum włożyli dodatkową pracę, aby uczynić to wspaniałym miejscem do bycia częścią.

Planujemy kontynuować rozwijanie naszych wątków, prosząc członków o wkład po przydzieleniu tematu (tematów), w których mają najwięcej mocnych stron. Personel forum dokonał przeglądu niektórych starszych wątków, usuwając stare, jeśli to możliwe, oraz dodając nowe tytuły wątków i dostarczając treści, które są oczywiście ważne, przydatne i godne uwagi.

Będę nadal pytał członków, czy chcieliby się w to zaangażować. Brakowało mi ukończenia podstawowego/przydatnego wątku na temat zawieszenia DC5 i wyborów proceduralnych w celu spełnienia oczekiwań właściciela.