Zdecydowałem się na montaż dostrojonych wewnętrznych drążków kierowniczych, aby naprawić problemy, które miałem z obniżeniem. Dostrojone drążki kierownicze są regulowane, co oznacza, że możesz wyregulować ich długość, aby albo wciągnąć koło, albo wypchnąć je, ustawiając prosto opony. Jest to powszechny problem dla osób, które obniżają swoje samochody, aby mieć problemy ze zbieżnością i aby to zrekompensować, potrzebujesz albo przedłużonych końcówek drążków kierowniczych (Moog-ES2382), albo krótszych drążków kierowniczych. Rozwiązaniem mojego problemu było to drugie.
To DIY zawsze wydawało mi się bardzo zniechęcające, ponieważ każda osoba, którą słyszałem, jak o tym mówiła, sprawiała, że brzmiało to o wiele trudniej, niż jest w rzeczywistości. Ponadto, aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, wiele informacji tutaj to osoby mieszające terminy DRĄŻEK KIEROWNICZY (wewnętrzny drążek kierowniczy) i KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO, więc ostatecznie jesteś wprowadzany w błąd co do tego, jak wykonać to DIY. Podsumowując, jeśli masz pewną wiedzę na temat tego, jak wszystko jest złożone, zanim się za to zabierzesz, praca jest dość podstawowa.
Oto więc instrukcja DIY z kilkoma pomocnymi wskazówkami:
Możesz być w stanie zrobić wszystko od góry, ale tak ja to zrobiłem.
Używam dolotu zimnego powietrza, więc możesz chcieć usunąć fabryczną skrzynkę powietrzną, aby zrobić miejsce na górze.
Mój kolektor wydechowy jest standardowy i nadal mam osłonę termiczną, więc jeśli masz kolektor wyścigowy, wierzę, że będziesz miał jeszcze więcej miejsca.
Niestety, narzędzie do wewnętrznego drążka kierowniczego (rodzaj rury), takie jak te, które można wypożyczyć w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, nie zmieści się w szczelinie od drążka kierowniczego do wspornika kierownicy.
Na szczęście, po zgięciu podkładek zabezpieczających, klucz półksiężycowy z pewną dźwignią wystarczy.
Pamiętaj, że możesz obrócić kierownicę, aby przesunąć wspornik kierownicy z boku na bok, jeśli potrzebujesz innego kąta.
Jeśli uda Ci się zdobyć podkładkę dystansową wspornika kierownicy (taką jak 0857; naprawia geometrię drążka kierowniczego, jeśli masz obniżone zawieszenie), byłby to świetny moment na jej zamontowanie.
Narzędzia, których użyłem:
Podnośnik i stojaki
Klucz półksiężycowy
Grzechotka
Gniazda i przedłużenia 10, 12, 19
Mały młotek
Długa łyżka lub dłuto
Szczypce do nosa
i niekoniecznie, ale aby ułatwić i przyspieszyć pracę, użyłem PB blaster, klucza udarowego i bezprzewodowej grzechotki.
1. Podnieś przód. Umieść stojaki. Zdejmij koła. Oczywiste rzeczy.
2. Aby uzyskać maksymalny prześwit spod samochodu, zdejmij osłonę termiczną pod drążkami kierowniczymi (cztery śruby 10 mm) i środkową rozpórkę podwozia (cztery śruby 12 mm, dwie po każdej stronie).
Dwie górne śruby na osłonie termicznej łączą ją ze środkową rozpórką podwozia i wierzę, że wystarczy poluzować dolne śruby, ponieważ osłonę termiczną można następnie wsunąć do góry i wyjąć.

3a. Zegnij podkładki zabezpieczające (niebieska strzałka) z dala od wspornika kierownicy.
Łącznie do zgięcia są 4 zagięcia, 2 na górze i 2 na dole każdej podkładki.
To chyba najtrudniejsza część DIY; musisz znaleźć odpowiedni kąt i użyć odpowiednich narzędzi, co znacznie ułatwi sprawę.
Użyłem długiej łyżki i małego młotka, nie było pięknie, ale zadanie zostało wykonane. (3 zdjęcie poniżej)
Powodem, dla którego musimy to zrobić, jest to, że na nakrętce drążka kierowniczego poza gwintami, które utrzymują podkładkę na miejscu, wytłoczony jest cienki sześciokąt. (4 zdjęcie poniżej)
Jeśli potrzebujesz nowych podkładek zabezpieczających, numer części to 53536-S5A-900 i udostępniłem link na dole DIY.
*K-Tuned dostarcza nowe podkładki zabezpieczające ze swoimi drążkami kierowniczymi, więc jeśli uaktualniasz tak jak ja, będziesz zabezpieczony.


eadhorse
eadhorse
eadhorse


3b. Poluzuj obie nakrętki (czerwona strzałka) na drążkach kierowniczych.
Nakrętki mają 24 mm, użyłem łyżki w połączeniu z kluczem półksiężycowym, aby je poluzować.
Polecam użycie przedłużacza, który pasuje do uchwytu klucza półksiężycowego, jeśli jest dostępny.
..Chcę tylko wyjaśnić, że obie nakrętki są obracane normalnie (w lewo), aby je poluzować, ponieważ widziałem inne posty stwierdzające inaczej.
Możesz spryskać te nakrętki PB blasterem, aby ułatwić sobie zadanie.
4. Zdejmij końcówkę drążka kierowniczego.
jeśli próbujesz użyć tej samej końcówki drążka kierowniczego na nowych drążkach kierowniczych, upewnij się, że poluzowałeś nakrętkę zabezpieczającą (zgodnie z ruchem wskazówek zegara, z dala od końcówki drążka kierowniczego) przed wysunięciem końcówki drążka kierowniczego z zawieszenia.
PB blaster zawsze pomaga.
mini DIY na wyskakiwanie końcówki drążka kierowniczego.. ponieważ jestem pewien, że jest ich tu mnóstwo.
zdejmij nakrętkę. (19mm)
przewróć nakrętkę. (zamontuj równo z końcem gwintów)
uderz nakrętkę. (młotkiem)
zrobione. :thumbs up:
*jeśli minęło trochę czasu, możesz w ten sposób zepsuć gwinty. w tym momencie polecam jakiś rodzaj narzędzia do oddzielania drążków kierowniczych.

5. Zdejmij zespół drążka kierowniczego. :aww yea:

6a. Jedyne, co pozostało, to zrobić wszystko do tyłu i ponownie wszystko zainstalować.
Dokręć końcówkę drążka kierowniczego do 40 funtów, a także drążek kierowniczy, jeśli możesz.
6b. Po ponownym montażu zagnij podkładki zabezpieczające wokół wspornika kierownicy tak, jak były wcześniej. (jak widać na prawej podkładce zabezpieczającej poniżej)

Zrobiłem to ponownie młotkiem i łyżką i podszedłem do tego z boku.

Wszystko gotowe, wyglądające jak diament w mojej brudnej komorze silnika. :Giggity:

7. Idź, zrób sobie geometrię i ciesz się jazdą na dowolnej wysokości, którą preferujesz i nie niszcz opon!:fistbump:
sidenote:
Gorąco polecam samodzielne ustawienie geometrii, aby dostać się do profesjonalnego warsztatu, w którym w takim przypadku polecam obejrzeć ten film:
postępuj zgodnie z instrukcjami od około 10:35, a następnie udaj się do warsztatu.
Linki do produktów i części wymienionych:
K-Tuned wewnętrzne drążki kierownicze:
KTD-TRI-RCE-NEW wewnętrzny drążek kierowniczy</br>EM2/EP3/RSX
Moog-ES2382:
https://www.amazon.com/Moog-ES2382-Tie-Rod-End/dp/B000C59VX0
(technicznie są to końcówki drążków kierowniczych Celica, po prostu pasują do gwintów dc5 i są dłuższe niż nasze końcówki drążków kierowniczych.
Podkładka zabezpieczająca drążka kierowniczego (53536-S5A-900):
https://www.acuraoemparts.com/oem-parts/acura-washer-tie-rod-lock-53536s5a900/?c=Zz1jaGFzc2lzJnM9cC1zLWdlYXItYm94Jmk9UzZNNEIzMzEwQSZyPTgmYT1hY3VyYSZvPXJzeC1oYXRjaGJhY2smeT0yMDAzJnQ9dHlwZS1zJmU9Ni1zcGVlZC1tYW51YWw=
Wiele z tych informacji uzyskano z tych postów:
DIY: instalacja wspornika 0857
Narzędzie do usuwania wewnętrznego drążka kierowniczego
To DIY zawsze wydawało mi się bardzo zniechęcające, ponieważ każda osoba, którą słyszałem, jak o tym mówiła, sprawiała, że brzmiało to o wiele trudniej, niż jest w rzeczywistości. Ponadto, aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, wiele informacji tutaj to osoby mieszające terminy DRĄŻEK KIEROWNICZY (wewnętrzny drążek kierowniczy) i KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO, więc ostatecznie jesteś wprowadzany w błąd co do tego, jak wykonać to DIY. Podsumowując, jeśli masz pewną wiedzę na temat tego, jak wszystko jest złożone, zanim się za to zabierzesz, praca jest dość podstawowa.
Oto więc instrukcja DIY z kilkoma pomocnymi wskazówkami:
Możesz być w stanie zrobić wszystko od góry, ale tak ja to zrobiłem.
Używam dolotu zimnego powietrza, więc możesz chcieć usunąć fabryczną skrzynkę powietrzną, aby zrobić miejsce na górze.
Mój kolektor wydechowy jest standardowy i nadal mam osłonę termiczną, więc jeśli masz kolektor wyścigowy, wierzę, że będziesz miał jeszcze więcej miejsca.
Niestety, narzędzie do wewnętrznego drążka kierowniczego (rodzaj rury), takie jak te, które można wypożyczyć w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, nie zmieści się w szczelinie od drążka kierowniczego do wspornika kierownicy.
Na szczęście, po zgięciu podkładek zabezpieczających, klucz półksiężycowy z pewną dźwignią wystarczy.
Pamiętaj, że możesz obrócić kierownicę, aby przesunąć wspornik kierownicy z boku na bok, jeśli potrzebujesz innego kąta.
Jeśli uda Ci się zdobyć podkładkę dystansową wspornika kierownicy (taką jak 0857; naprawia geometrię drążka kierowniczego, jeśli masz obniżone zawieszenie), byłby to świetny moment na jej zamontowanie.
Narzędzia, których użyłem:
Podnośnik i stojaki
Klucz półksiężycowy
Grzechotka
Gniazda i przedłużenia 10, 12, 19
Mały młotek
Długa łyżka lub dłuto
Szczypce do nosa
i niekoniecznie, ale aby ułatwić i przyspieszyć pracę, użyłem PB blaster, klucza udarowego i bezprzewodowej grzechotki.
1. Podnieś przód. Umieść stojaki. Zdejmij koła. Oczywiste rzeczy.
2. Aby uzyskać maksymalny prześwit spod samochodu, zdejmij osłonę termiczną pod drążkami kierowniczymi (cztery śruby 10 mm) i środkową rozpórkę podwozia (cztery śruby 12 mm, dwie po każdej stronie).
Dwie górne śruby na osłonie termicznej łączą ją ze środkową rozpórką podwozia i wierzę, że wystarczy poluzować dolne śruby, ponieważ osłonę termiczną można następnie wsunąć do góry i wyjąć.

3a. Zegnij podkładki zabezpieczające (niebieska strzałka) z dala od wspornika kierownicy.
Łącznie do zgięcia są 4 zagięcia, 2 na górze i 2 na dole każdej podkładki.
To chyba najtrudniejsza część DIY; musisz znaleźć odpowiedni kąt i użyć odpowiednich narzędzi, co znacznie ułatwi sprawę.
Użyłem długiej łyżki i małego młotka, nie było pięknie, ale zadanie zostało wykonane. (3 zdjęcie poniżej)
Powodem, dla którego musimy to zrobić, jest to, że na nakrętce drążka kierowniczego poza gwintami, które utrzymują podkładkę na miejscu, wytłoczony jest cienki sześciokąt. (4 zdjęcie poniżej)
Jeśli potrzebujesz nowych podkładek zabezpieczających, numer części to 53536-S5A-900 i udostępniłem link na dole DIY.
*K-Tuned dostarcza nowe podkładki zabezpieczające ze swoimi drążkami kierowniczymi, więc jeśli uaktualniasz tak jak ja, będziesz zabezpieczony.




3b. Poluzuj obie nakrętki (czerwona strzałka) na drążkach kierowniczych.
Nakrętki mają 24 mm, użyłem łyżki w połączeniu z kluczem półksiężycowym, aby je poluzować.
Polecam użycie przedłużacza, który pasuje do uchwytu klucza półksiężycowego, jeśli jest dostępny.
..Chcę tylko wyjaśnić, że obie nakrętki są obracane normalnie (w lewo), aby je poluzować, ponieważ widziałem inne posty stwierdzające inaczej.
Możesz spryskać te nakrętki PB blasterem, aby ułatwić sobie zadanie.
4. Zdejmij końcówkę drążka kierowniczego.
jeśli próbujesz użyć tej samej końcówki drążka kierowniczego na nowych drążkach kierowniczych, upewnij się, że poluzowałeś nakrętkę zabezpieczającą (zgodnie z ruchem wskazówek zegara, z dala od końcówki drążka kierowniczego) przed wysunięciem końcówki drążka kierowniczego z zawieszenia.
PB blaster zawsze pomaga.
mini DIY na wyskakiwanie końcówki drążka kierowniczego.. ponieważ jestem pewien, że jest ich tu mnóstwo.
zdejmij nakrętkę. (19mm)
przewróć nakrętkę. (zamontuj równo z końcem gwintów)
uderz nakrętkę. (młotkiem)
zrobione. :thumbs up:
*jeśli minęło trochę czasu, możesz w ten sposób zepsuć gwinty. w tym momencie polecam jakiś rodzaj narzędzia do oddzielania drążków kierowniczych.

5. Zdejmij zespół drążka kierowniczego. :aww yea:

6a. Jedyne, co pozostało, to zrobić wszystko do tyłu i ponownie wszystko zainstalować.
Dokręć końcówkę drążka kierowniczego do 40 funtów, a także drążek kierowniczy, jeśli możesz.
6b. Po ponownym montażu zagnij podkładki zabezpieczające wokół wspornika kierownicy tak, jak były wcześniej. (jak widać na prawej podkładce zabezpieczającej poniżej)

Zrobiłem to ponownie młotkiem i łyżką i podszedłem do tego z boku.

Wszystko gotowe, wyglądające jak diament w mojej brudnej komorze silnika. :Giggity:

7. Idź, zrób sobie geometrię i ciesz się jazdą na dowolnej wysokości, którą preferujesz i nie niszcz opon!:fistbump:
sidenote:
Gorąco polecam samodzielne ustawienie geometrii, aby dostać się do profesjonalnego warsztatu, w którym w takim przypadku polecam obejrzeć ten film:
Linki do produktów i części wymienionych:
K-Tuned wewnętrzne drążki kierownicze:
KTD-TRI-RCE-NEW wewnętrzny drążek kierowniczy</br>EM2/EP3/RSX
Moog-ES2382:
https://www.amazon.com/Moog-ES2382-Tie-Rod-End/dp/B000C59VX0
(technicznie są to końcówki drążków kierowniczych Celica, po prostu pasują do gwintów dc5 i są dłuższe niż nasze końcówki drążków kierowniczych.
Podkładka zabezpieczająca drążka kierowniczego (53536-S5A-900):
https://www.acuraoemparts.com/oem-parts/acura-washer-tie-rod-lock-53536s5a900/?c=Zz1jaGFzc2lzJnM9cC1zLWdlYXItYm94Jmk9UzZNNEIzMzEwQSZyPTgmYT1hY3VyYSZvPXJzeC1oYXRjaGJhY2smeT0yMDAzJnQ9dHlwZS1zJmU9Ni1zcGVlZC1tYW51YWw=
Wiele z tych informacji uzyskano z tych postów:
DIY: instalacja wspornika 0857
Narzędzie do usuwania wewnętrznego drążka kierowniczego