Acura RSX, ILX and Honda EP3 Forum banner

Zelf remblokken achter vervangen - Visuele gids

68K views 69 replies 49 participants last post by  Gotword  
#1 · (Edited)
Ik weet niet of dit al gedaan is, maar hier is het dan toch. Dit is bedoeld voor degenen die niet weten hoe ze hun remblokken moeten vervangen en honderden dollars blijven uitgeven om het door iemand anders te laten doen.

Achterste remblokken installatie. 02-06 RSX.

1. Zet het voertuig vast op geschikte kriksteunen en verwijder de achterwielen.

2. Verwijder de bovenste en onderste remklauwbouten, 12 mm. Gebruik een 17 mm ringsleutel om te voorkomen dat de moer beweegt.
Image

Image

2a. Koppel de handremkabel los en verwijder de beugel. Twee 12 mm bouten.
Image

3. Verwijder de remklauw en zet opzij.
Image


4. Draai de zuiger met een schroevendraaier met platte kop of een vergelijkbaar gereedschap met de KLOKWIJZERZIN mee totdat deze zich terugtrekt in de remklauw. Wees voorzichtig om de hoes tijdens dit proces niet te beschadigen.
Image


Zuiger volledig ingetrokken. Dit geeft je voldoende ruimte voor de nieuwe, dikkere remblokken.
Image


5. Breng remklauwvet aan op de achterkant van de remblokken en plaats de metalen plaat. Breng ook vet aan op de achterkant van de plaat.
Image


6. Plaats de remblokken in de remklauw. Remblok met slijtage-indicator komt aan de achterkant. Installeer de remklauw.
Image


7. Plaats 12 mm bouten om de remklauw bij elkaar te houden, ook met een 17 mm ringsleutel. Plaats de handrembeugel met twee 12 mm bouten. Schuif de handremkabel erop. Plaats de wielen.

Ik heb stap 1a opnieuw toegevoegd. Ik vind het makkelijker om de remklauw te verwijderen als de handremkabel niet is aangesloten. 2 12 mm bouten, 30 seconden tijd. Als je ervoor kiest om de kabel en de beugel niet te verwijderen, prima. Ik ben geen expert, dit is mijn manier. Ik hoop dat dit helpt...
 
#2 ·
Wow, ziet er fucking makkelijk uit. Omdat ik een beginner ben, weet ik dat ik het moeilijk ga hebben, maar hopelijk niet.

Vraag: Is het vervangen van de voorste remblokken hetzelfde?? Of moet ik dat naar de garage brengen en het laten doen, aangezien mensen me vertellen dat de schijven opnieuw moeten worden bewerkt??:dontknow:
 
#5 · (Edited)
wow looks fuckin easy. Since im a begginer i know im going to have a hard time but hopefully not.

Question: Is changing the front pads the same?? Or should i take that to the shop and let them do it since people tell me they need to resurface the rotors??:dontknow:
Het concept is hetzelfde voor het verwisselen van de voorkant.

Om de zuiger aan de voorkant in te drukken, kunt u een grote tang gebruiken.

Afhankelijk van de kilometerstand van uw auto en de staat van uw rotors, wordt bepaald of ze opnieuw moeten worden bewerkt. Als ze trillen tijdens het remmen, is dat een goede indicator dat ze opnieuw moeten worden bewerkt. Als ze groeven vertonen, ongelijke slijtage etc...
 
#8 · (Edited)
De aanhaalmomenten voor die remklauwbouten en de handrembeugel zijn beide 16 ft-lbs. Als u de remschijven opnieuw bewerkt, worden de remklauwbeugels vastgedraaid met 80 ft-lbs.

Het verwijderen van de handremkabelbeugel geeft u meer ruimte om de remklauw te verplaatsen/opzij te zetten. Auto-onderdelenwinkels verhuren ook een schijfremmeesterset met een cool gereedschap om die zuigers gewoon terug te draaien in plaats van uw schroevendraaier bij elke draai opnieuw te moeten positioneren.

Een andere optionele, maar persoonlijk aanbevolen stap is om de remklauwstiften opnieuw in te vetten. U neemt een kleine pick of schroevendraaier en trekt de rubberen hoes voorzichtig naar beneden. De pin komt er dan meteen uit. Maak hem schoon en breng een dun laagje vers vet aan en plaats hem terug door hem gewoon in de hoes te duwen.
 
#11 ·
Thanks Stig!!!
Geen probleem. Altijd blij om een handje te helpen.

Het uitlijnen van de zuigergroef is makkelijker dan het lijkt. Zorg er gewoon voor dat de groef loodrecht staat op het midden van de metalen borgring in de bovenkant van de remklauw.

En onthoud, rem je remblokken altijd goed in.
 
#70 · (Edited)
Oh, en vergeet niet het lipje op de nieuwe inboard pads uit te lijnen met de groef in de remklauwzuiger. Anders zit dat lipje niet en zitten je pad(s) niet goed.

Is me een keer overkomen.

Je hebt het niet genoemd - misschien hadden je nieuwe pads dat lipje niet, hoewel het zogenaamd nodig is voor de achterste zuiger om zich goed af te stellen.
Ik weet dat dit oud is, maar is die groef niet meer voor de oem honda pads die een pin aan de achterkant uitsteken, aftermarket pads hebben het niet, in principe zolang het een + en geen x is, zit je goed
 
#13 ·
1. Wat is "inrijden"?
2. Moet er iets gedaan worden om remvloeistof te ontluchten?
3. Hoe weet je dat de remblokken vervangen moeten worden?
1. Inrijden is het proces waarbij een dunne laag transferfilm wordt gecreëerd tussen de remblok en de schijf. Deze film zorgt ervoor dat de remblok de schijf beter "grijpt", waardoor er meer wrijving ontstaat, wat resulteert in een betere remkracht. Voor meer informatie: http://www.tirerack.com/brakes/tech/techpage.jsp?techid=85

2. Gewoon een sleutel en een vriend om het pedaal in te drukken. Als je fan bent van cool gereedschap voor de klus, kun je dit overwegen: http://www.eurosportacc.com/motive_power_bleeder_brake_line.htm

3. Je moet periodiek door de spaken van je wielen kijken (of ze eraf halen) en zien hoeveel "vlees" de remblokken nog hebben. Als je je niet wilt inspannen, word je gewaarschuwd wanneer de remblokken gevaarlijk laag worden door het uiterst pijnlijke geluid dat van de remmen komt telkens als je ze gebruikt. Dit is het geluid van de slijtage-indicator op de remblok die in je schijf graaft. Als dit gebeurt, kun je ze beter snel vervangen. Als dit het geval is, is het bewerken van je schijven ook een must.
 
#17 ·
Ik heb een paar weken geleden net mijn voorste remblokken vervangen, vandaag probeerde ik mijn achterste remblok te vervangen en toen ik de twee schroeven voor de remklauw verwijderde, kwam hij er om de een of andere reden niet af. Toen kwam ik erachter dat ik de handrem was vergeten los te zetten, dus daarna zat de remklauw erg los, maar kwam er nog steeds niet af. Wat denken jullie dat het kan zijn?
 
#20 ·
Ik heb net een paar weken geleden mijn voorste remblokken vervangen, vandaag probeerde ik mijn achterste remblokken te vervangen en toen ik de twee schroeven voor de remklauw verwijderde, kwam deze om de een of andere reden niet los. Ik kwam er toen achter dat ik vergeten was de handrem los te zetten, dus daarna zat de remklauw erg los, maar kwam nog steeds niet los. Wat denken jullie dat het kan zijn?
Bedoel je met los dat hij op en neer beweegt, maar niet ver genoeg om de rotor vrij te maken? Heb je de schroef van de remleidinghouder verwijderd?
 
#18 ·
Goede doe-het-zelf. - Zeer eenvoudig te gebruiken
 
#23 ·
its loose but it wont clear the rotor, where is the brake line holder screw? i thought i just needed to remove the two screws holding the caliper, it was the same thing i did to the front brakes and it just came off. thanks for replying
Volg de remslang terug vanaf de remklauw en deze moet met een enkele schroef aan de camberarm bevestigd zijn.
 
#51 ·
Ik probeerde vandaag mijn rotors eraf te halen...kon niet voorbij die stomme verdomde schroef komen die de rotor op de naaf houdt? Iemand tips....Ik moet mijn remmen doen
Ik probeerde een van die achteruit draaiende "easy out" dingen, zonder succes, toen gebruikte ik een dremel om een grote sleuf in de schroef te snijden, daarna gebruikte ik een oversized platte schroevendraaier om de schroef te draaien. Later kocht ik een paar nieuwe schroeven op het "help!" eiland bij pepboys (autozone heeft er ook een). Universele honda rotorschroeven werken perfect! Succes!
 
#29 ·
Ja, er is een geweldige slagschroevendraaier die je kunt kopen bij autozone of waarschijnlijk elke auto-onderdelenwinkel. Het is een gigantische schroefkop en een veergeladen handvat die je met een hamer raakt om die schroeven los te krijgen zonder ze te beschadigen.
 
#36 ·
Ja, er is een geweldige slagschroevendraaier die je kunt kopen bij autozone of een andere auto-onderdelenwinkel. Het is een gigantische schroefkop en een handvat met veerkracht dat je met een hamer raakt om die schroeven los te krijgen zonder ze te strippen.
Je kunt dat doen of gewoon die schroeven uitboren. Neem een boortje dat iets kleiner is dan de kop van de schroef en begin met boren. Wanneer het deel van de schroefkop dat voorbij de boor uitsteekt afbreekt en de boor oprijdt, stop dan met boren. Je kunt de schroeven vervangen als je wilt, maar je hebt ze niet nodig.
 
#31 ·
Er is een doe-het-zelf-video vastgeplakt in dit forum. Gebruik die voor een correcte installatie. Door de zuiger met de schroevendraaier naar binnen te duwen, kan het zijn dat de zuiger niet recht blijft staan en dat u ongelijkmatige slijtage van de remblokken krijgt. Volg de video.
 
#33 ·
Ik heb van een oude monteur gehoord dat je bij auto's met ABS de ontluchter moet openen terwijl je de zuiger terugduwt :confused:
ik doe dat elke keer als ik mijn remmen vervang, dat is wat ik op de autoschool heb geleerd, plus als ik me goed herinner moeten de achterste zuigers terug in de boring worden gedraaid door naar de voorkant van het voertuig te draaien, dus de rechter achterzuiger draai je met de klok mee en de linker achterzuiger tegen de klok in. Werkt elke keer voor mij
 
#34 ·
Hoeveel slagen zou het moeten duren om de zuiger ver genoeg naar binnen te duwen zodat de nieuwe remblokken passen? De mijne lijkt niet ver genoeg naar binnen te gaan...